Častou otázkou provozovatelů e-shopů je jak propagovat e-shop a tím zvýšit tržby. Přitom mají například silnou základnu fanoušků na Facebooku. V dnešním článku si ukážeme, že propojení e-shopu s Facebookem je jednoduchý, ale velmi efektivní nástroj ke zvýšení prodejů.

Jak na to?

Facebook před nedávnem spustil novou platformu Facebook Obchod, která nabízí jakousi “výkladní skříň” pro internetové, ale i kamenné prodejce. Zákazník potom může nakoupit přímo na Facebooku nebo Instagremu nebo jej obchod odkáže pro dokončení nákupu na webové stránky obchodu. Vylepšení se tato platforma dočkala především v době pandemie v souvislosti s nemocí Covid-19.

Facebook začal spolupracovat s velkými partnery tvořícími e-shopy a především e-shopovými platformami. Nabízí jednoduchou integraci přímo v nastavení stránky. Stačí pouze jít na stránku Facebook Commerce Manager a zvolit Přidat obchod. Následně Vás přehledný průvodce provede celým procesem tvorby e-shopu a napojení na používanou platformu.

Nabízené platformy partnerů, které mohou být snadno spárovány s Facebook Obchodem (k 10.12.2020)

Metody nákupu

Jak již bylo řečeno výše, Facebook nabízí několik možností, jak produkt zakoupit. Je jen na provozovateli obchodu, kterou možnost si vybere. V současné době jsou k dispozici následující možnosti:

  • platba přímo na Facebooku/Instagramu – zákazník si vybere produkt a zaplatí přímo skrze platební bránu na Facebooku nebo Instagramu,
  • objednávka přes Messenger – zákazník si vybere produkt a objednávku dokončí po chatu s prodejcem,
  • přesměrování do obchodu – asi nejpoužívanější forma, kdy si zákazník vybere produkt a následně klikne je přesměrován na dokončení objednávky do obchodu.

Jak nastavit WooCommerce pro Facebook Obchod?

Pokud používáte WooCommerce, vůbec se nemusíte bát, že nevidíte logo této populární e-shopové platformy. I zde lze e-shop velmi jednoduše propojit s Facebookem. Stačí pouze pár následujících kroků:

  1. Jděte do administrace WordPress
  2. Klikněte na Instalace pluginů
  3. Dejte vyhledat Facebook for WooCommerce, nainstalujte a aktivujte plugin
  4. V levém panelu administrace vyhledejte položku Marketing, kde je k dispozici nastavení Facebooku
  5. Klikněte na Get started
  6. Budete přesměrování do autorizační aplikace Facebooku, kde nastavíte požadované informace.
  7. Hotovo

Pokud se Vám proces nepovede, klidně se nám ozvěte a rádi Vám s nastavením pomůžeme!

Aktualizace dat

Aktualizace dat probíhá zcela automaticky. E-shop si s Facebookem vyměňuje aktuální informace o stavu skladových zásob a cenách, takže změnu produktů provádíte pouze v rámci Vašeho e-shopu.